수강생 영어 말하기 No. 1 자세히보기

카테고리 없음

"내가 보기엔.." 을 원어민이 사용하는 표현은 무얼까요?

승승브라더스 2021. 5. 8. 11:20
728x90

 

아이캔톡 생활영어

"내가 보기엔.." 을 원어민이 사용하는 표현은 무얼까요?

안녕하세요.

아이캔톡 화상영어, Daniel Lee 입니다.

"내가 보기엔.." 을 원어민이 사용하는 표현은 무얼까요?

오늘 배워볼 표현은 "As far as I can see..." 라는 영어표현입니다.

As far as I can see ...

(We use this expression when we are not completely confident about information that we are giving)

Written: Yes, Spoken: Yes, Formal : Yes, Informal : Yes

 

예문1)

A : Have we finished for today?

오늘 할것 다 끝냈어요?

B : As far as I can see, there are no more rooms that need cleaning.

제가 보기엔, 청소 할 방이 더 없어요.

A : Okay, maybe I'll check with the boss.

그래요. 보스와 체크 해볼께요.

 

예문2)

A : Is it raining outside?

밖에 비와?

B : Not as far as I can see. But maybe it's just about to start.

내가 보기엔 아닌데, 하지만 막 올것같은데..

 

728x90